Як вдало підібрати папір?

Папір, здавалося б, такий близький і зрозумілий матеріал, з яким ми маємо справу ще зі школи, насправді має багато параметрів, невідомих простому споживачеві. Легко загубитись в різноманітті існуючих паперів, не знаючи, який папір краще вибрати для друкованої продукції.

Ми постараємося дати коротку довідкову інформацію про деякі їх види, яка допоможе Вам отримати хоча б загальне уявлення про вибір паперу для своїх робіт.

Вибір паперу залежить насамперед від цілей, які Ви ставите перед собою та від виду виробу. При цьому необхідно враховувати багато чинників, таких як фактура паперу, його колір, щільність, білизна, непрозорість, функціональність і т.д.

Офсетний
Папір на якому ми пишемо кульковою ручкою ще зі школи, також такий папір “випльовують” принтери вдома і в офісі. Непрозорий, папір білого кольору без покриття. Застосовується для друку бланків, ілюстрованих видань, книг, зошитів, конвертів. Використовують щільністю від 55 до 200г/м2.

Крейдований
Папір дуже високої якості, із спеціальним покриттям. Використовується для друку ілюстрованих журналів, інформаційних каталогів, візиток, буклетів, флаєрів, афіш, календарів і т.п. Може бути глянцевим (в цьому випадку прекрасно підходить для видань з великою кількістю фотографій, репродукцій) або матовою (застосовується для друку продукції переважанням текстової інформації). Щільність може бути різною (від 70 до 350 г/м2).

Дизайнерський
Має яскраві індивідуальні особливості. Такий папером хочеться милуватися, відчувати його, захоплюватися. Різноманітність сортів дизайнерських паперів надзвичайно велике: він може бути як кольоровий, так і білий, текстурний і гладкий, містити домішки і вкраплення. При такому різноманітті дуже важливо не помилитися з вибором дизайнерського паперу – адже кожен сорт створює своє особливе настрій і відчуття.
Дизайнерські папери є найдорожчим видом з усіх видів. Обирають дизайнерські папери, як правило, для виготовлення стильної фірмової продукції: візитних карток, папок. листівок, різної представницької і художньої продукції, м’яких обкладинок книг, високоякісної презентаційної упаковки, а також дорогих каталогів, брошур і бланків.

Дизайнерські папери підходять для будь-яких видів друку. Проте слід мати на увазі деякі особливості. Необхідно розуміти, що дизайнерський папір сам по собі є витвором мистецтва. Тому наносити на гарну поверхню самого паперу яскраві зображення недоцільно, або ж потрібно дуже ретельно підбирати зображення під вигляд і фактуру поверхні конкретного паперу. Тому часто при роботі з дизайнерськими паперами використовується друк в одну-дві фарби, а також друк золотом чи сріблом з використанням трафаретного друку, а також тиснення, конгрев. Поверхню дизайнерського паперу краще не перевантажувати: деколи вона сама працює краще, ніж нанесене зображення.

Газетний

Найтонший і найдешевший папір щільністю 45-49 г/м2. Його характеризує ламкість, здатність жовтіти через певний час. Використовується для виробництва газет, відривних календарів та іншої недорогої друкованої продукції. Також газетний папір здавна застосовується в друкарських машинках і для ведення нотаток.

Самоклеючий
Глянцевий або матовий папір з клейовим шаром, захищеним силіконовим папером. Основне застосування – друк етикеток, пломб, інтер’єрної реклами, дитячих наклейок. В самоклеючому папері можуть бути використані різні типи клею: знімний (для тимчасових наклейок), перманентний (висока ступінь зчеплення з поверхнею, для етикеток, використовуваних тривалий час), суперперманентний (для складних, нерівних поверхонь). Часто застосовуються спеціальні клеї – водорозчинні, морозостійкі і т.д..

Картон
Найпоширенішим матеріалом для виготовлення упаковки є картон (крейдований, гофрокартон ). Крейдований картон з целюлози (біло-кремовий оборот) і макулатури (сірий оборот). Вибір виду картону залежить від призначення упаковки. Для упаковки дрібних товарів, папок, конвертів використовується крейдований картон.

Хоча упаковка, виконана з крейдованого картону, і виглядає ненадійною, вона прекрасно виконує свої функції. Виготовити таку упаковку досить просто: крейдований картон легко вирубується та підходить для друку на більшості типів офсетних машин. Якщо ж Ваш товар досить об’ємний, то Вам потрібен гофрокартон.

Крейдований картон існує від 200 г/м2 до 450 г/м2.


Самокопіюючий
Папір з мікрокапсульним шаром на зворотному боці аркуша, дозволяє створювати копію безпосередньо на наступний лист, без використання копіювального паперу. Застосовується в діловодстві (рахунки, договори, накладні і т.д.), випускається в різних колірних рішеннях. При друці, різці вимагає обережного поводження.

Етикетковий
Як випливає з його назви, використовується для виготовлення етикеток. Звідси випливає ряд вимог, що пред’являються до даного виду паперу. Приміром, папір для консервних банок повинен бути стійким до корозії, а папір, що використовується для виготовлення етикеток для продуктів глибокої заморозки, повинен відштовхувати конденсат. Виготовляють щільністю від 45 до 120 г/м2.

Крафт
Відноситься до обгорткового типу паперів, практично не схильний до механічних пошкоджень. У своєму складі має крафт-целюлозу, що надає йому особливу міцність. Використовується для запакування, виготовлення кульків, мішків для муки, крупи. Буває білого та коричневого кольору.

Ми надіємось, що ця інформація допоможе вдало підібрати потрібний саме Вам папір!